Friday, June 3, 2011

And so it begins! See you soon Dec. 23, 2011!!

Well...now you know why I haven't blogged much lately. :) Right after San Fran, I came home on the 25th of April and Kev was there. I told him that we should take a test together. I use to want it to be surprised, but I thought it would be something fun for us to do together. I had a couple pregnancy tests from my sister (she bought me some in anticipation) :) I felt like I was, but I was always so scared to take the test because I was nervous it would say that I wasn't and I'd be disappointed. So I waited as long as I could. As soon as we started the two lines showed up instantly. So we ran out of the room, just in case they faded away.


video
And then as soon as we walked back in...this is what we saw....


video

And we celebrated with a lot of kissy kissy. haha!
The post that I wrote about me running the half marathon in my record time and snowboarding all in the same day...I guess I could add "pregnant" to that list also. As my Mom says, "this baby will push me to where I didn't think I could go!" :) It really hasn't hit me yet. I think Kev realizes it more then me. It's just for 4 1/2 years we've been saying "When I'm pregnant" so now that that time is here, it doesn't feel real. Not sure when it will happen, but we are so excited for this new chapter in our life. We had our first ultrasound at 8 weeks and saw the heart beat. Our pictures are funny because in one, the babe looks like a sea horse and the other one it looks like a mouse. lol. I'm 11 weeks today and our baby is due Dec. 23rd, 2011....so it is due 7 days before our 5 year anniversary!! Christmas is always a special time for us...and this just adds to it!! I couldn't think of a more precious way of celebrating Christ's birth then to experience it so close to it. We feel so extremely blessed to have this baby in our lives and so extremely grateful that our Heavenly Father has trusted us with His sweet child. We are also excited to make our siblings aunts and uncles and our parents Grandparents...(again in some cases) :). So grateful for the example of Motherhood and Fatherhood in our lives! This definitely has been and will be an exciting and adventurous year!!

20 comments:

Chrissie said...

Congratulations! How exciting!

April and Wes said...

Ahhhhhhhhh congratulations!!!!!!!!!!!

You are about to have more fun than you ever thought you would!

We had Peyton when we had been married for 4 1/2 years and I was scared because life was so comfortable and easy. But, I can't express how much I love my baby and how much fun and how great life is with her. Can't wait for Christmas to come and see what you have, etc!

BTW, just throwing this out there, but waiting to find out what we had was sooooo much fun. But, whatever you do will be great. :)

Brigitte said...

Congrats Jess & Kev! I'm sure Kiley is hoping the baby will be born on her birthday! I'm so happy for you.

Dan and Ang said...

Yay! Congrats!! I'm so excited for you!!

THE HANSONS said...

So excited for you guys! Thats so wonderful!

Danielle said...

I remember that feeling of "let's take a few more just to make sure!" Tyson and I are so excited for you!!!

Lisa and Mark said...

congratulations! i hope it goes by quickly!

Sheryl said...

YAY!!!! So excited for you! The amazingly awesome aunt and uncle are going to be even more awesomely amazing parents!! You made me cry hearing the anticipation in your voice Jess....The beginning of your eternal callings as mother and father! Blessings!!

Lindy and Ryan said...

Congratulations, that is so exciting!!! Guess what we are expecting our 2nd on Dec. 19.... I see a arranged marriage (well you know if the genders are compatible!! haha) But that is so awesome. Good luck with everything.

Rick and Kori said...

Yay Jess! I'm so excited for you! Congratulations! Can't wait to follow your pregnancy and see the new little one. Dec will be a fun time for you to have the baby!

Sundbergs said...

Congrats. You will be wonderful parents! There is nothing better

Jill Duncan said...

CONGRATULATIONS!!!! I'm SO excited for you guys. These next few months will fly by.

Kipn n' Sarah said...

I am so thrilled for you guys. O you have no idea how amazing this next chapter in your life is going to be! SO AMAZING!!!! Congrats, congrats, congrats! I think it is pretty much the coolest thing ever that you have that whole process on video, WOW so dang cool! Have fun, pregnancy really is amazing and motherhood and fatherhood, there are no words that are good enought to describe it!

The Hardy's said...

I LOVE how you guys were pretty speachless when you found out you were pregnant! And then you wanted to take a 2nd one just to make sure! LOL. Thats exactly how it was when I found out I was pregnant with Hailee. I knew I wanted to be pregnant but it just felt so sureal when the test really was positive! Cant wait to see your updates during your pregnancy! You are going to be one cute pregnant momma! oh... lol....I also ran a half marathon and a few days later I found out I was pregnant. LOL. Guess your baby is going to love to run too!

Courtney said...

Congrats guys! This is really exciting!

Jessica said...

i am so happy for you two! (or three should i say?!) congratulations :) motherhood is ...there are no words to describe it.

Rachel Glenn said...

woooohoooooo! i've been waiting for this day too! so excited for you!!!!!!!!!!!!! love you lots and CONGRATULATIONS!!!!

Pam Eynon said...

I saw you at church Sunday and didn't get over to talk to you so EXCITED for you! CONGRATS Jess and Kevin....it's the BEST-well being a grandma is pretty cool too...so I am sure your mothers are excited!

Melissa + Brett said...

OH YAY!!!!! I am sooooooo excited for you guys! You will seriously be AWESOME parents! Happy Father's Day Kevin!

Momberger said...

Can i just tell you.. I read this post and watched the videos with tears streaming down my face. I could not be more happy for you too!